מיזם 'פטפוטים' משולב בימים אלו
במעונות יום פרטיים וציבוריים ברשויות כתכנית אי תור ומניעה
מטרת התכנית הייחודית, היא להעניק לצוות החינוכי-טיפולי, החל מהמדריכות הפדגוגיות, מנהלות המעון ועד המטפלות-מחנכות, כלי מיפוי יעיל לאיתור פעוטות עם חשד לקשיי שפה לצד כלים פרקטיים לקידום השפה לשם מניעת עיכוב שפתי בקרב פעוטות הנמצאים בסיכון לקשיים אלו
.jpeg)
תכנית הכוללת:
תכנית הדרכה מותאמת למטפלות-מחנכות וליווי בשטח "HANDS ON" במהלך הפעילויות בשגרת היומיום במעון. בתהליך זה הכולל הדרכה לקידום השפה ברוטינות היומיומיות הצוות החינוכי מקבל פרקטיים וספציפיים אליו, לכיתה ולמעון.
פעמים רבות תוכנית זו הינה המשך ישיר לקורס "ארגז כלים שפתי" וקורס "מעון מקדם שפה".
תכנית 2 -
קורסי עומק על התפתחות השפה

תכנית הכוללת:
קורסים מעמיקים המשלבים תיאוריה ופרקטיקה לצוותי החינוך-טיפול. מותאמים לפי קהל היעד ומטרות העירייה/רשות
קורס "ארגז כלים שפתי" למטפלות-מחנכות
סדרת הרצאות פרקטיות המקנות ידע ותוצרים לשטח לקידום השפה בשגרת המעון.
קורס "מעון מקדם שפה"
למנחות הפדגוגיות ומנהלות מעונות היום
סדרת הרצאות לעיצוב מדיניות ויצירת שפה משותפת. ממיפוי שפתי ואיתור פעוטות עם חשד לקשיי שפה לבניית סדר יום מקדם שפה ובכך מניעה וצמצום פערים שפתיים במעונות היום.

תכנית הכוללת:
קורס אונליין "ארגז כלים שפתי" לצוותי חינוך במעונות יום עם שתי הרצאות ממוקדות, מדריכים וכלים פרקטיים לאיתור, מניעה וצמצום פערים בקרב פעוטות מגיל לידה עד שלוש שנים בכיתות התינוקות, הפעוטות והבוגרים.
דוגמא לתוצאה של פעילות שנתית 22-23 במעון בבת-ים
לאחר מיפוי ואיתור מקצועי ומהימן (שנעשה על ידי הצוות החינוכי-טיפולי!),
פעילות מקדמת שפה במהלך השגרה היומית במעון וסטטוס סוף שנה

מיזם פטפוטים לצוותי חינוך הינו חלק
מרשת "אוריינות מלידה"
רשת ארצית הפועלת כמרחב משותף ללמידה, פיתוח ידע וכלים, ולקידום מדיניות בתחום האוריינות השפתית מלידה. הרשת מאגדת רשויות מקומיות לצד שותפים נוספים – משרדי ממשלה, עמותות, מוסדות אקדמיים וקרנות – הרואים באוריינות שפתית מוקד לפעולה וכמנוף לקידום מוביליות חברתית.
.jpeg)
.png)
רותי ראובן
אני קלינאית תקשורת ורציתי להודות לך על ההשתלמות המקיפה והמצויינת!!! את ממשיגה ומעבירה את הידע בצורה כל כך מקצועית ומאורגנת ועם זאת ידידותית למשתמש, מותאמת ומונגשת. הכלים הנהדרים שבנית ושיתפת בנדיבות רבה מדויקים ומסייעים להעביר את התוכן מהכוח אל הפועל, והופכים את ההשתלמות למעשית כך שאפשר להגיע לשינוי ממשי.
נהניתי ונתרמתי משני המפגשים, ויצאתי עם תובנות רבות שאיישם בהדרכות הורים וגננות.
ממש מרגישים שאת עובדת מהלב
חני תדהר, מנהלת מעון
אני חייבת לציין
שבמפגש האחרון יצאתי עם כלים אמאלה ואבאלה! כל כך פרקטי ענייני.
פשוט אלופה נטלי המקסימה הזאת!
אני כל כך שמחה שהייתי נוכחת.
פשוט מושלם היה מושלם.
נינה רוסלן, מנהלת מעון
ערב טוב,
תודה מכל הלב על הקורס המדהים🙏♥️
גילה כהן, מדריכה פדגוגית
נטלי יקרה, התוצאות נראות בשטח, ההרצאות שלך היו מרתקות, מעוררות סקרנות ועניין לצד חיזוק לתמיכה בקיים, הרגישות שלך לצוותים וההקשבה לתגובות שלהן. הדוגמאות מהשטח עוררו בהן רצון וצורך להמשיך להתעניין, לשאול ולחקור. המחנכות והמנהלות נהנו והצטרפו גם לקבוצות של עמיתותיהן מקבוצת גיל שונה. מעורר השראה. ישר כוח נטלי יקרה.
חנה ברוביק, מטפלת-מחנכת
שלום, רוצה להודות לך על ההרצאה המעלפת, פרקטית, עם המון כלים שימושיים, נהינתי לשמוע אותך מאד. מרגישה שנתרמתי רבות עבור הקטנטנים שמטפלת בהם 23 שנים וגם כסבתא לקטני בן 10 חודשים שמחתי לוודא שמתפתח מצוין. תודה רבה!
עדי לוי, מטפלת-מחנכת
אני עובדת במעון בכיתת הפעוטות בגילאי שנה עד 2 וקצת, ומכל הלב מההרצאה יצאתי מועשרת בכלים ,יצאתי ממוקדת הרבה יותר לכל מיני דברים שלפני לא הייתה לי מודעות לגביהם, העשרת שפה, קריאת ספרים. נתת לי את הכלים לדבר בשפה עידודית מאפשרת מכבדת ומעשירה את שפתם, אם זה דרך שירים, דקלומים, מקריאת ספרים, מצאתי את עצמי שמה דגש הרבה יותר לדרך התקשורת של הילדים אחד עם השני ואיתנו עם הצוות.
הדרך שבה העברת את הסדנא הייתה מאוד נעימה, מקצועית, סבלנית, פשוט השארת טעם לעוד!
יותר מאשמח לראות ולשמוע ממך
עוד הרצאות וסדנאות בנושא .
אני חושבת שכל אחד ואחת שפוגשים בתחום של הגיל הרך, אם זה הורים, מטפלים, גננות, כולם צריכים לעבור סדנא בנושא זה!
אני מודה לך על עשייתך מכל הלב
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
|---|
בואו להיות חלק!
בשיתופי פעולה עם
















































